مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 08:352020-05-23اجتماعي

نقش احتمالی تونل های ازن در افزایش آلودگی هوا/ کرونا آلودگی هوا را تشدید کرد؟


عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش احتمالی تونل های ازن برای ویروس زدایی در افزایش آلودگی هوای پایتخت گفت: ازن علت اصلی آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر است.

- الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره موضوع آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ازن علت اصلی آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر است.

وی افزود: آلاینده ازن به عنوان یک آلاینده ثانویه مطرح است به عبارتی کاملا محصول واکنش های شیمیایی است که در  جو رخ می دهد و اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار 2 پیش ساز اصلی واکنش های تولید کننده ازن به شمار می روند از این رو برای بررسی علل تغییرات غلظت ازن باید غلظت دو گونه مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش دما سرعت واکنش های تولید کننده آلاینده ازن را افزایش می دهد، گفت: هر سال با ورود به فصل تابستان شاهد افزایش غلظت این آلاینده هستیم البته بر اساس بررسی شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، در سال جاری تغییرات الگوی ترافیک، بررسی سخت گیرانه آلاینده ها و نبود باد در روزهای اخیر نیز نقش موثری در افزایش غلظت ازن ایفا کرده است و در صورت عدم تغییر در الگوی جاری ترافیک در شهر تهران با افزایش دما مقادیر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش احتمالی تونل های ازن در افزایش آلودگی هوا/ کرونا آلودگی هوا را تشدید کرد؟

نقش احتمالی تونل های ازن در افزایش آلودگی هوا/ کرونا آلودگی هوا را تشدید کرد؟