مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 08:202020-05-23اقتصادي

صادرات ناجی صنعت شیر/ شیرخشک های انبار شده نابود می شود یا صادر؟


دولت صادرات شیرخشک را در حالی از سال 97 تا فروردین امسال ممنوع کرده بود که هم اکنون 50 هزار تن شیرخشک در انبار ها معادل مصرف یک سال کشوردپو شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس،  تابستان سال 97 وزارت صمت دستور توقف صادرات شیر خشک را صادر کرد؛ دستوری که با اعتراض تولید کنندگان شیرخشک، دامداران و نمایندگان مجلس روبرو شد، آنها معتقد بودند دستور توقف صادرات شیرخشک خارج از اختیارات وزارت صمت و دستوری غیرقانونی است که در نهایت، روند پیشرفت و توسعه این صنعت را دچار مشکل می کند، بازارهای صادراتی حذف و کشور از درآمدهای ارزی محروم می شود.

مشکلاتی که تولید کننده های شیر با آن مواجه اند رضا سعیدی یکی از تولیدکنندگان شیر در شرق مازندران، درباره چالش های تولید شیر، گفت: برنامه حمایتی برای تولید شیر در کشور و حتی استان وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه دامدار باید نهاده های دامی را به صورت نقد خریداری کند، افزود: کارخانه داران  بهای شیر را در طولانی مدت پرداخت می کنند و برخی مواقع هم به دلیل مطرح کردن بار میکروبی بالا از خرید امتناع می کنند.

این دامدار اضافه کرد: در حال حاضر انگیزه ای برای تولید شیر در مازندران با وجود اینکه علوفه نسبت به دیگر استان ها در دسترس است، وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ناجی صنعت شیر/ شیرخشک های انبار شده نابود می شود یا صادر؟

صادرات ناجی صنعت شیر/ شیرخشک های انبار شده نابود می شود یا صادر؟