مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 08:002020-05-23اقتصادي

مدیریت مصرف آب در استان یزد، اقدامات و چالش ها


استان یزد به عنوان یکی از کم بارش ترین و کم آب ترین استان های کشور بیش از یک دهه خشکسالی مخرب را تجربه کرده و هر چند طی دو سال اخیر با بهبود وضعیت بارش ها مواجه شده است ولی همچنان با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کند.

- تداوم بحران کم آبی استان یزد را در حالی شاهد هستیم که بسیاری از مردم یزد بارش های نسبتاً خوب استان در دو سال اخیر اخیر که در مقایسه با میزان بارش های بلند مدت استان نیز وضعیت مناسبی نداشته را به اشتباه ورود استان به دوران ترسالی تلقی کرده‎اند به طوری که در سال گذشته 10 درصد و امسال تا 30 درصد به مصرف آب توسط یزدی‎ها افزوده شده است.

هر چند شرکت آب منطقه ای یزد با همکاری دیگر دستگاه‎های مربوطه در استان طرح های خوبی در جهت احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی استان انجام داده است ولی این اقدامات بدون همکاری همه جانبه و همگانی مردم استان بی نتیجه خواهد ماند.

در همین راستا خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد با همکاری روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در میزگردی با حضور نمایندگانی از این شرکت، سازمان جهادکشاورزی، سازمان صمت و شرکت آب و فاضلاب استان یزد به موضوع وضعیت مدیریت مصرف آب در بخش های کشاورزی، شرب و بهداشت و صنعت در این استان پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت مصرف آب در استان یزد، اقدامات و چالش ها

مدیریت مصرف آب در استان یزد، اقدامات و چالش ها