مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 07:302020-05-23دانش

ساخت رگ هایی با قطر کم توسط محققان دانشگاه امیرکبیر


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با به کارگیری فناوری نانو، زیست فناوری و با استفاده از سلولهای سازنده رگ انسان عروقی با قطر کم، در مقیاس ازمایشگاهی تولید کنند.

- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با به کارگیری فناوری نانو، زیست فناوری و با استفاده از سلولهای سازنده رگ انسان عروقی با قطر کم، در مقیاس ازمایشگاهی تولید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فربد تندنویس دانش آموخته دکتری رشته مهندسی پزشکی در خصوص پروژه خود تحت عنوان ساخت و مشخصه یابی داربست نانو ساختار پلی یورتان ژلاتین نانولوله های کربنی برای کاربرد در مهندسی بافت عروق گفت: طی این پروژه توانستیم جایگزین رگ را طراحی کنیم که شبیه ساختار عروق شریانی بدن است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد به خاطر مشکلات پلاک های چربی یا اشکال در عروق خون رسان نیاز به رگ مصنوعی دارند، بیان کرد: این رگ باید به آن محل پیوند داده شود که اکنون برای اینکار از رگهای مصنوعی استفاده می کنند.

و توانستیم این رگ ها را در مقیاس نانو به صورت طبیعی مشابه با خود رگ طبیعی بدن طراحی کنیم.

تندنویس افزود: فرق این رگ با رگ های مصنوعی این است که همبستگی با بافت اطراف را دارد و مانع از لخته شدن خون به سبب داشتن سلول های اندوتلیال در بدن افراد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت رگ هایی با قطر کم توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

ساخت رگ هایی با قطر کم توسط محققان دانشگاه امیرکبیر