مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 07:302020-05-23سياسي

روایت فورگ؛ این قلعه تاریخی بازسازی شده


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمیان گفت: مرمت، استحکام بخشی و رفع خطر برج و حصار قلعه فورگ شهرستان درمیان به پایان رسید.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمیان گفت: مرمت، استحکام بخشی و رفع خطر برج و حصار قلعه فورگ شهرستان درمیان به پایان رسید.

امیر اسماعیل شهسواری، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم ترین اقدامات انجام شده در قلعه فورگ در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی بنا بود که از آن جمله می توان به جمع آوری برج شمال غربی قلعه با توجه به خطر ریزش بر اثر فرسودگی، اجرای دیوار حصار شمالی قلعه به وسیله خشت و ملات گل و کاه گل کردن مجدد آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: قلعه تاریخی فورگ یکی از بناهای شاخص و منحصر به فرد در خراسان جنوبی است که بر فراز کوهی در بالای روستا فورگ قرار دارد و هرساله میزبان صدها هزار گردشگر است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمیان یادآور شد: این قلعه تاریخی در 10 کیلومتری مسیر اسدیه – سربیشه واقع شده و قدمت آن به دوره افشاریه برمی گردد و با شماره 3450 در تاریخ 28 اسفند 79 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

در فروردین ماه امسال بود که فیلم تخریب این قلعه ناشی از باران دست به دست در فضای مجازی چرخید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت فورگ؛ این قلعه تاریخی بازسازی شده

روایت فورگ؛ این قلعه تاریخی بازسازی شده