مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 05:002020-05-23دانش

اعتراض داوطلبان المپیاد علمی به حذف آزمون غیرمتمرکز دانشگاهها


جمعی از دانشجویان داوطلب المپیاد علمی دانشجویی کشور نسبت به حذف مرحله آزمون غیرمتمرکز المپیاد دانشجویی در دانشگاه ها اعتراض کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، این دانشجویان در نامه ای خطاب به دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعتراض خود را نسبت به عدم برگزاری آزمون غیرمتمرکز المپیاد دانشجویی که توسط برخی دانشگاهها برگزار میشد، ابراز کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: همانطور که مستحضر هستید طبق موازین مصوب، آزمون المپیاد دانشجویی به دو روش غیرمتمرکز و متمرکز هر سال برگزار می شده است و به گواه رتبه های مندرج در تارنمای مرکز المپیاد دانشجویی، اکثر قریب به اتفاق داوطلبان برگزیده مرحله نهایی و حائزین رتبه های برتر در رشته های مختلف، در واقع منتخبین مرحله غیرمتمرکز بوده اند.

این در حالی است که با حذف این مرحله و تعبیه امکان شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد به هیچ روی نمی توان شیوه آزمون مرحله غیرمتمرکز را بازسازی کرد؛ زیرا اساس المپیاد دانشجویی مبتنی بر آزمونی تشریحی، مبنایی و تحلیلی است و با روش تستی کنکور ارشد بسیار فاصله دارد و پر واضح است، این معضل و تفاوت اساسی بین روش تستی و تشریحی درحدی نیست که بتوان در بازه زمانی دو ماه آن را رفع کرد! دانشجویان داوطلب شرکت در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض داوطلبان المپیاد علمی به حذف آزمون غیرمتمرکز دانشگاهها

اعتراض داوطلبان المپیاد علمی به حذف آزمون غیرمتمرکز دانشگاهها