مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 خرداد 1399 ساعت 18:452020-05-22اجتماعي

چرای دام ها و شکار غیر مجاز تهدیدی برای پلنگ های تندوره


رییس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: وجود طعمه مناسب و مراقبت های محیط بانان باعث شده که پلنگ ایرانی در منطقه ماندگار شود و حضور شکارچیان و چرای بیش از حد دام ها از جمله عوامل تهدید کننده بقای این گونه ارزشمند است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: وجود طعمه مناسب و مراقبت های محیط بانان باعث شده که پلنگ ایرانی در منطقه ماندگار شود و حضور شکارچیان و چرای بیش از حد دام ها از جمله عوامل تهدید کننده بقای این گونه ارزشمند است.

حسین اصلاحی در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: پارک ملی تندوره از تنوع گونه های جانوری و گیاهی خوبی برخوردار است و یکی از این گونه های بسیار ارزشمند پلنگ ایرانی است؛ پارک ملی تندوره زیستگاهی امن برای پلنگ ایرانی به شمار می رود به طوری که این زیستگاه را بهشت پلنگ ایرانی نامیده اند.

وی ادامه داد: بر طبق آخرین سرشماری تعداد 37 قلاده پلنگ در پارک ملی تندوره گزارش شده است که به لحاظ زیستگاهی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برند.

اصلاحی اظهار کرد: وجود طعمه مناسب و مراقبت های شبانه روزی محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست باعث شده است که پلنگ ایرانی در این منطقه ماندگار شده و امنیت بقای آن به خوبی حفظ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرای دام ها و شکار غیر مجاز تهدیدی برای پلنگ های تندوره

چرای دام ها و شکار غیر مجاز تهدیدی برای پلنگ های تندوره