مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 خرداد 1399 ساعت 12:002020-05-22سياسي

خانه حاکم تهران برای «ملت» می ماند


دبیر کمیته پیگیری خانه های تاریخی تهران از تبدیل خانه ی «غلامحسین خان غفاری» حاکم تهران در دوره ناصری به موزه بانک ملت خبر داد.

- دبیر کمیته پیگیری خانه های تاریخی تهران از تبدیل خانه ی غلامحسین خان غفاری حاکم تهران در دوره ناصری به موزه بانک ملت خبر داد.

سجاد عسگری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید حجت نظری، یکی از اعضای شورای شهر تهران، در روز جهانی موزه از این خانه ی تاریخی که با نام خانه عزیزالسلطان (خانه ملیجک) در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، گفت: در آن بازدید مسوولان موزه بانک ملت اعلام کردند که این بنای تاریخی بعد از انجام بررسی های کارشناسی، با همکاری میراث فرهنگی مرمت و به اصالت اصلی خود برگردانده می شود، تا در نهایت به موزه بانک ملت تبدیل شود.

وی درباره ی ثبتِ ملی این بنای تاریخی به نام خانه عزیز السلطان(ملیجک) با کاربری باشگاه رفاهی بانک ملت ، ادعا کرد: تیم تحقیقاتی پرونده ثبتی این بنای تاریخی در سال 83، از یک سو خانه ی کوچه قدیم نوایی در خیابان ملت متعلق به عزیزالدوله را به اشتباه به این محدوده نسبت داد و از سوی دیگر عزیزالدوله را با عزیزالسطان معروف به ملیجک دوم را یکی دانسته اند که از اساس اشتباه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه حاکم تهران برای «ملت» می ماند

خانه حاکم تهران برای «ملت» می ماند