مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 08:352020-05-21اقتصادي

گیاهان دارویی در 9 سایت الگویی ارومیه کشت می شود


مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری کشت گیاهان دارویی در 9 سایت الگویی به مساحت 2 هکتار برنامه ریزی و اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بیتا احمدیان ظهر پنجشنبه در جلسه ای که به منظور هماهنگی در اجرای طرح توانمند سازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی برگزار شد افزود: با توجه به افزایش تقاضای مردم به استفاده از گیاهان دارویی و ترجیح دادن آن نسبت به مصارف داروهای شیمیایی توجه به کشت ای گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب بر به سمت گیاهان دارویی، حفظ منابع پایه و ارزش افزوده بالا را به همراه دارد.

کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین های کم بازده می تواند در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک مؤثر واقع شود.

احمدیان اضافه کرد: با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه و لزوم کشت گیاهان دارویی با نیاز آبی کم، برنامه ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی، به خصوص بر اساس زنجیره ارزش در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی قرار درد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: اجرای این پروژه با توجه به نقش مؤثر و سازنده زنان روستایی و عشایری و استفاده از تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی در 9 سایت الگویی ارومیه کشت می شود

گیاهان دارویی در 9 سایت الگویی ارومیه کشت می شود