مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 08:302020-05-21اجتماعي

رصد هلال ماه شوال 1441 بحرانی است


با وجود اینکه امکان رصد هلال ماه شوال از نظر پارامترهای رصدی از نوع بحرانی است، احتمال رویت هلال ماه در روز شنبه- سوم خرداد، - ایسنا/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم گفت: با وجود اینکه امکان رصد هلال ماه شوال از نظر پارامترهای رصدی از نوع بحرانی است، احتمال رویت هلال ماه در روز شنبه- سوم خرداد، به لحاظ محاسباتی وجود دارد.

عمران مرادی در گفت وگو با ایسنا در خصوص رویت هلال ماه شوال 1441 هجری قمری، اظهار کرد: در مناطق غرب و جنوب غرب ایران، در صورت مناسب بودن شرایط آسمان، امکان رویت هلال ماه شوال با چشم غیر مسلح وجود دارد و در دیگر بخش های کشور، رصد ماه با چشم مسلح ممکن است.

برای اعلام قطعی رصد ماه شوال باید منتظر اعلام گروه های رصدی باشیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ نجوم، رویت هلال ماه های قمری با یکدیگر متفاوت است و ممکن است گاهی شرایط رصد ساده و گاهی دشوار باشد، تصریح کرد: پارامترهایی برای رصد هلال اول ماه وجود دارد که نشان می دهد، رصد هلال ماه سخت است یا آسان و این آیتم ها در ماه های مختلف متفاوت است.

به گفته مرادی ضخامت هلال، میزان سطح روشن ماه نسبت به سطح کل آن (فاز ماه)، ماه در اوج است یا حضیض، مدت زمان مکث ماه در آسمان بعد از غروب خورشید و ارتفاع ماه در زمان غروب خورشید از جمله این پارامترها هستند که هر یک از این پارامترها موجب می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد هلال ماه شوال 1441 بحرانی است

رصد هلال ماه شوال 1441 بحرانی است