مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 06:552020-05-21اقتصادي

افزایش 4 درصدی خرید برگ سبز چای / 49 هزار تن خریداری شد


رییس سازمان چای کشور با اشاره به خرید 49 هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حبیب جهانساز پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به کشت 90 درصد چای کشور در این استان، اظهار کرد: 13 شهرستان استان گیلان به تولید چای مشغول هستند.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت چای در استان های گیلان و مازندران 25 هزار هکتار بوده و بیش از 50 هزار خانوار در این صنعت مشغول به فعالیت هستند، افزود: 160 کارخانه چایسازی نیز اقدام به خرید برگ های سبز و تولید چای خشک می کنند.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، گفت: امسال برگ های سبز چای درجه یک با 27 درصد و درجه دو با 50 درصد افزایش همراه بوده است که سبب ترغیب بیشتر چایکاران به فعالیت در این صنعت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 55 میلیارد تومان از صندوق ذخیره به چایکاران تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: میزان ذخیره در این صندوق 78 میلیارد تومان است.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به خرید 49 هزار تن برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت تاکنون، بیان کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 درصدی خرید برگ سبز چای / 49 هزار تن خریداری شد

افزایش 4 درصدی خرید برگ سبز چای / 49 هزار تن خریداری شد