مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 06:102020-05-21بين الملل

شروط متحدان امارات برای عربستان جهت انصراف از خودمختاری در جنوب یمن


یک منبع مسئول یمنی جزییات رایزنی های هیأت «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوب یمن) تحت حمایت امارات در ریاض را فاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب یمن) به ریاست عیدروس الزبیدی روز چهارشنبه (دیروز) بنا به دعوت محمد بن سلمان ولی عهد سعودی وارد ریاض شد تا درباره اختلافات شدید در جنوب یمن گفت وگو کند.

یک منبع مسئول یمنی در این باره گفت که عربستان از رفتارهای شورای انتقالی (متحد امارات) ناراحت و معتقد است که اعلام خودمختاری این شورا در درجه اول، چالشی آشکار برای ریاض است (نه دولت مستعفی یمن که در ریاض مستقر است و عدن در جنوب یمن را پایتخت موقت خود می نامد).

وبگاه عربی 21 به نقل از این منبع گزارش کرد که موضع رسمی عربستان نشان می دهد که اقدامات شورای انتقالی در مخالفت با توافقنامه ریاض، پیامی از سوی ابوظبی (حامی شورا) است.

به گفته این منبع، شورای انتقالی آمادگی خود برای انصراف از خودمختاری را در ازای شروطی اعلام کرده است که از جمله آن اجرای بخش سیاسی توافقنامه ریاض در خصوص تشکیل دولت پیش از اقدامات نظامی و امنیتی است که تشکیلات امنیتی را به زیر پرچم دولت درمی آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط متحدان امارات برای عربستان جهت انصراف از خودمختاری در جنوب یمن

شروط متحدان امارات برای عربستان جهت انصراف از خودمختاری در جنوب یمن