مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 04:102020-05-21اقتصادي

انجام 94 هکتار بذرکاری توسط دهیاران روستاهای جنگل نشین کامیاران


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کامیاران گفت: یکی از اقدامات شاخص منابع طبیعی شهرستان کامیاران در سال گذشته که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد عملیات بذرکاری و نهالکاری در 94 هکتار توسط دهیاران روستاهای جنگل نشین کامیاران بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، منابع طبیعی بستر اصلی توسعه پایدار است، لذا حفاظت و بهره برداری منطقی و علمی می تواند زمینه لازم را برای پیشرفت و آبادانی کشورها فراهم نماید.

در این میان اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری،  توسعه و غنی سازی جنگل و مرتع از مهمترین اقدامات در راستای ذخیره آب، حفاظت خاک، جلوگیری از فرسایش و افزایش پوشش گیاهی محسوب شده و از پایه های مهم در تحقق اهداف منابع طبیعی است.

پایین بودن سطح سرانه کشور از جنگل نسبت به میانگین جهانی، افزایش حجم خاک های فرسایش یافته، افت چشمگیر سطح ایستایی و استاتیکی آب های زیرزمینی و هزاران مشکل و معضل زیست محیطی دیگر هم هشدارهای بسیار بزرگی است که سرزمین عزیزمان بدین گونه ما را پیام می دهد تا تدبیری اندیشیده شود و عزم و جهاد ملی و یک نهضت مقدس، نهضت سبز گسترانیدن بر آب و خاک کشور و مهار تخریب ها و حریق ها و فرسایش ها تا ایرانی مترقی قد علم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 94 هکتار بذرکاری توسط دهیاران روستاهای جنگل نشین کامیاران

انجام 94 هکتار بذرکاری توسط دهیاران روستاهای جنگل نشین کامیاران