مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 14:452020-05-20اقتصادي

پیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور طی سال جاری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اسماعیل اسفندیاری پور در حاشیه بازدید از مزارع گندم در شهرستان نیر، اردبیل و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، اظهار کرد: تولید گندم در کشور از مرز 14 میلیون تن فراتر خواهد رفت.

وی افزود: برداشت گندم از 9 استان گرم و خشک جنوب کشور شروع شده و آخرین میزان گندم خریداری شده هم از مرز 1.

6 میلیون تن گذشته است.

مجری طرح محوری گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: میزان سطح زیر کشت گندم در کل کشور بیش از 6 میلیون هکتار بوده که یک سوم این میزان به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و 100 هزار هکتار از مزارع گندم کشور نیز با انواع بیماری برگی و خوشه گندم درگیر بود که با اقدام به موقع و موثر، این بیماری ها کنترل شد و به یقین در افزایش میزان تولید موثر خواهد بود.

اسفندیاری پور با بیان این که میزان تولید گندم در ایران بیش از نیاز مصرف داخلی خواهد بود، گفت: برآورد می شود که امسال میزان خرید بیش از نیاز کشور باشد.

وی از دستگاه های تامین کننده اعتبار خرید تضمینی گندم به ویژه بانک مرکزی و بانک های عامل خواست تا تسهیلات و منابع مورد نیاز را در زمان مناسب در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور طی سال جاری

پیش بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور طی سال جاری