مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 11:302020-05-20سياسي

اهداء عضو، ایثاری ماندگار


اهداء عضو عملی انسانی و خیرخواهانه است که می تواند نجات بخش جان بسیاری از بیماران چشم انتظار باشد و 31 اردیبهشت ماه مصادف با سال روز فتوای تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر جایز بودن اهداء عضو «روز ملی اهداء عضو» نام گذاری شده است، - خبرگزاری فارس- اردبیل/ سرویس اجتماعی: 31 اردیبهشت ماه مصادف با سال روز فتوای تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر جایز بودن اهداء عضو روز ملی اهداء عضو نام گذاری شده است، روزی که یادآور ایثار و گذشت چنین انسان های بزرگی است.

در حال حاضر در داخل کشور 25 هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو هستند که بیشتر این افراد از بیماران دیالیزی نیازمند پیوند کلیه بوده و در رتبه های بعدی به ترتیب بیماران نیازمند پیوند کبد، قلب، ریه، پانکراس و روده قرار دارند.

متاسفانه طبق آمار، سالانه بین 6 تا 8 هزار مورد مرگ مغزی در داخل کشور رخ می دهد که شایع ترین علت آن تصادفات جاده ای است که از این تعداد مرگ مغزی تقریبا 50 درصد از نظر علمی قابلیت اهدای عضو دارند.

به عبارتی بین 3 تا 4 هزار مورد مرگ مغزی در سال.

در حالی که متاسفانه تنها 25 درصد یعنی چیزی حدود یک چهارم اهدا می شود.

اما بحمدالله در سال های اخیر روز به روز با فرهنگ سازی های انجام گرفته از طریق رسانه ها و اطلاع رسانی دقیق به مردم در مورد مرگ مغزی و اهدای عضو، تعداد رضایت خانواده های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداء عضو، ایثاری ماندگار

اهداء عضو، ایثاری ماندگار