مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 10:052020-05-20سياسي

لایحه حذف صفرها را به مجلس برگردانید


جمعی از منتخبین مجلس یازدهم در نامه ای به شورای نگهبان خواستار عودت لایحه حذف صفرها به مجلس شورای اسلامی شدند تا با دقت بیشتری نسبت به رفع ابهام لایحه و تصویب آن اقدام شود.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برخی منتخبین مجلس یازدهم طی نامه ای به شورای نگهبان خواستار عودت فوری لایحه حذف صفرها به مجلس شورای اسلامی شدند تا با دقت و وسواس بیشتری نسبت به رفع ابهام و تصویب آن اقدام شود.

متن کامل نامه به این شرح است: دبیر و اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی باسلام و آرزوی قبولی طاعات در این ماه مبارک چنانکه مستحضرید مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را که در مرداد 1398 در هیأت وزیران مصوب و در بهمن 1398 در کمیسیون اقتصادی مجلس، تصویب شده بود، در صحن علنی نیز تصویب کرد تا فرایند حذف چهارصفر از پول ملی به صورت قانونی کلید بخورد.

این پیشنهاد که در دولتهای گذشته و کنونی مورد بحث قرار گرفته بود، حاوی ابعاد بسیار گسترده و مهمی در عملکرد سالهای آتی اقتصاد ایران است که انتظار می رفت با دقت در ابعاد تخصصی آن مورد بررسی قرار بگیرد که متأسفانه چنین نشد.

از منظر تخصصی ایرادات و ابهامات متعددی حول این لایحه وجود دارد: در مقدمه توجیهی لایحه، هدف آن اعاده حیثیت پول ملی ذکر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه حذف صفرها را به مجلس برگردانید

لایحه حذف صفرها را به مجلس برگردانید