مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 09:502020-05-20اجتماعي

مرمت خانه های تاریخی عباسیان و طباطبایی های کاشان بعد از 25 سال


مدیر شهرداری منطقه یک کاشان از مرمت خانه های تاریخی عباسیان و طباطبایی های کاشان بعد از گذشت 25 سال خبر داد.

- محمدحسین واحدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم وجود حیات و سرزندگی در بافت تاریخی و فرهنگی شهر کاشان اظهار داشت: بر این اساس معابر و مسیرهای گردشگری منطقه تاریخی کاشان مثل محور میرعماد، خیابان شهید حسنی نژاد، کوی اصناف و دیگر محورها در خیابان های محتشم و فاضل نراقی بالغ بر 30 هزار مترمربع و بر اساس همخوانی با این بافت ها، سنگ فرش و بلوک فرش شده است.

آسفالت بیش از 35 هزار متر مربع از معابر اصلی بافت تاریخی کاشان در سال گذشته وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 35 هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی بافت تاریخی و فرهنگی کاشان آسفالت شد، ابراز داشت: بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای این مهم هزینه شد.

مدیر شهرداری منطقه یک کاشان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ماه پایانی سال گذشته و عدم حضور گردشگر در کاشان تصریح کرد: در این ایام دو خانه تاریخی عباسیان و طباطبایی های کاشان بعد از گذشت 25 سال با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال بازسازی شد.

6 هزار و 500 متر مربع آزاد سازی در سال 98 در بافت تاریخی و فرهنگی کاشان وی با بیان اینکه شهرداری بر اساس ضوابط خاص حفاظت از میراث فرهنگی برای تعریض معابر بافت تاریخی محدودیت دارد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت خانه های تاریخی عباسیان و طباطبایی های کاشان بعد از 25 سال

مرمت خانه های تاریخی عباسیان و طباطبایی های کاشان بعد از 25 سال