مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 07:452020-05-20اقتصادي

عامل اصلی کاهش جمعیت در ایران چیست؟


رییس انجمن جمعیت شناسی ایران افزایش سن ازدواج را مهمترین عامل کاهش جمعیت کشور دانست.

- محمد­ جلال عباسی­ شوازی جمعیت را از موضوعات و مسائل استراتژیک کشور دانست و گفت: همه مسئولان و کارشناسان باید یکی از دغدغه های خود را رصد تحولات جمعیتی و برنامه ریزی برای اجرای سیاست های درست در این حوزه قرار دهند تا بتوانیم یک جمعیت مستمر و پایدار و با رشد قابل توجه داشته باشیم.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در ادامه به سیاست های جمعیتی در دهه های گذشته اشاره کرد و توضیح داد: در گذشته، رشد جمعیت کشور بالا بود و جامعه به این نتیجه رسید که نمی تواند پاسخگوی نیازهای خود باشد و به همین جهت رشد جمعیت را کاهش دادند.

این استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران در عین حال به تحولات کشور در دو دهه گذشته اشاره و اظهار کرد: افزایش سطح سواد، بهبود وضعیت بهداشتی و شرایط اجتماعی باعث شده است، بقاء کودکان افزایش یابد و افراد به این نتیجه رسیدند نیازی نیست هفت فرزند به دنیا بیاورند تا به عنوان مثال حداقل سه فرزند زنده بماند و در واقع به این دلیل، تمایل فرزند آوری کاهش پیدا کرده است.

عباسی شوازی همچنین به تغییر شرایط جامعه اشاره کرد و افزود: دختران قبلا عموما در خانه می ماندند، اما امروز تحصیل کرده هستند و بیشتر وقت شان را به تحصیل می پردازند و تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل اصلی کاهش جمعیت در ایران چیست؟

عامل اصلی کاهش جمعیت در ایران چیست؟