مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 07:452020-05-20اقتصادي

رتبه دوم کشوری استان اردبیل در مبارزه با امراض گندم


مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح محوری گندم کشور گفت: مبارزه با امراض برگی و سنبله گندم در 220 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل موفقیت آمیز بوده و پس از استان گلستان دومین استان موفق در این مبارزه محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، اسماعیل اسفندیاری پور در دومین روز از سفر خود به استان اردبیل در بازدید از مزارع گندم و جو شهرستان های گرمی ، بیله سوار و پارس آباد اظهار کرد:  خوشبختانه وضعیت مزارع استان اردبیل با مدیریت و تلاش سازمان و مدیریت شهرستان ها و کارشناسان در مرحله رشد خوبی قرار گرفته و شادابی آنها نوید بخش عملکرد خوب گندم است.

وی افزود: در سه شهرستانی که مورد بازدید قرار گرفت مبارزه با امراض برگی و سنبله گندم در 220 هزار هکتار موفقیت آمیز بوده و پس از استان گلستان دومین استان موفق در این مبارزه محسوب می شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح محوری گندم کشور بیان کرد: عملکرد گندم دیم در شهرستان های گرمی و بیله سوار بسیار مطلوب بوده و در اراضی آبی حتی راندمان محصول فراتر از هشت تن در هکتار پیش بینی می شود.

وی گفت: در مورد بذر استان اردبیل با دارا بودن تنوع بذری هم در آبی و هم در اقلیم سرد پر پتانسیل بوده و حتی طی تماس تلفنی با مسؤولان مرکز تحقیقات دیم درخواست شد تا در هفته آینده با سفر به استان اردبیل و سف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه دوم کشوری استان اردبیل در مبارزه با امراض گندم

رتبه دوم کشوری استان اردبیل در مبارزه با امراض گندم