مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 05:272020-05-20پزشكي

مبارزه با کرونا باعث افتخار ایران شده است


در شرایطی که دشمنان منتظر بودند ضعف کشور را درگیر و دار با کرونا شاهد باشند اما این عرصه به افتخاری برای کشور تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه  ساز، رییس سازمان غذا و دارو  در همایش تجلیل از همیاران سلامت با اشاره به اینکه در روزهای اول شیوع کرونا، موج بیماری بیشتر از پیش بینی های صورت گرفته بود، گفت: از همان روزهای اول وزیر بهداشت سعی کرد اهمیت موضوع را در دولت بازتاب دهد و حساسیت امر را به سایر اعضا القا داده و موجبات تصمیم های جدی تر را مهیا کند  که بر این اساس ممنوعیت پرواز چین (که با مقاومت هایی مواجه بود) و همچنین ممنوعیت صادرات ماسک محقق شد.

وی افزود: در روزهای اول شیوع کرونا بررسی ها نشان داد که متأسفانه ذخیره مناسبی در مورد ماسک نداریم، اولین اقدام این بود که ممنوعیت عرضه ماسک در داروخانه ها و فروشگاه ها اعمال شده  و برای استفاده کادر درمان و بیماران بستری هدایت شد، اما بااین حال هنوز فاصله ظرفیت و نیاز کشور بسیار معنادار بود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا میزان تولید روزانه ماسک های سه لایه  در کشور 120 تا 150 هزار عدد بود، اظهار کرد: پس از شروع کرونا در کشور نیاز به ماسک سه لایه صنعتی به 10 برابر رسید، همچنین تعداد تولید ماسک n95 نیز در روز به  5 هزار عدد می رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با کرونا باعث افتخار ایران شده است

مبارزه با کرونا باعث افتخار ایران شده است