مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 04:462020-05-20پزشكي

فقط نیم ساعت برای آرتروز زانو وقت بگذارید


یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی معتقد است، افراد با نیم ساعت دویدن در طول هفته هرگز دچار آرتروز زانو نمی شوند.

- ایسنا/کرمانشاه یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی معتقد است، افراد با نیم ساعت دویدن در طول هفته هرگز دچار آرتروز زانو نمی شوند.

دکتر محمدباقر شمسی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری آرتروز تخریب تدریجی غضروفِ مفصل است، گفت: غضروف در مفصل نقش تحمل کننده فشار را برعهده دارد و فشاری که قرار است به مفصل وارد شود تا حد زیادی توسط غضروف مهار می شود و فرد در هنگام حرکت های مختلف فشاری احساس نمی کند.

وی افزود: با افزایش سن به ویژه در افراد با وزن بالا غضروف به تدریج تخریب می شود و بیماری آرتروز رخ می دهد که شایعترین نوع آن آرتروز زانو است.

شمسی پور عوامل مختلفی را در ایجاد آرتروز زانو موثر دانست و افزود: از جمله مهمترین این دلایل وزن بالا، استفاده بسیار زیاد از پله و خم کردن زانو هنگام نشستن روی زمین است که موجب شده فشار منفی به مفصل زانو بیشتر شده و در نتیجه فشار منفی بیشتری به غضروفِ مفصل وارد شده و درنتیجه تخریب غضروف سریعتر اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه سن ابتلا به آرتروز زانو عمدتا بعد از 50 سال است، گفت: متاسفانه به دلیل کم تحرکی و سبک غلط زندگی شاهد کاهش سن ابتلا به این بیماری بعضا تا سن 30 سالگی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط نیم ساعت برای آرتروز زانو وقت بگذارید

فقط نیم ساعت برای آرتروز زانو وقت بگذارید