مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 04:302020-05-20پزشكي

بیشترین علت مرگ در کرونایی ها چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماع خبرگزاری دانشجو، محمدرضا محمدحسنی درباره برخی نگرانی ها مبنی بر تاثیر ویروس کرونا بر روی قلب و عروق، گفت: بیماری کرونا در فردی که قلب سالمی دارد، - یک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق، با بیان اینکه بیشترین علت مرگ در بیماران کرونایی، گرفتاری ریه است، گفت: درگیر شدن ریه با ویروس کووید- 19، می تواند باعث نارسایی قلبی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماع خبرگزاری دانشجو، محمدرضا محمدحسنی درباره برخی نگرانی ها مبنی بر تاثیر ویروس کرونا بر روی قلب و عروق، گفت: بیماری کرونا در فردی که قلب سالمی دارد، می تواند عروق ریز یا همان میکرو واسکولار (تخریب رگ های خونی کوچک نظیر مویرگ ها) و عروق درشت قلب یا همان عروق کرونری (رگ های قلب) را درگیر کند.

وی با بیان اینکه بیماری کووید- 19 می تواند باعث نارسایی در دهلیز و بطن راست قلب شود، اظهار داشت: به دلیل درگیر شدن ریه، دهلیز راست و بطن راست قلب می تواند دچار نارسایی شود.

این ویروس همچنین می تواند باعث التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت شود.

التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت بسیار خطرناک است؛ چراکه تخریب یا مرگ سلول های عضله قلب را به دنبال دارد.

محمدحسنی با اشاره به اینکه درگیر شدن قلب با ویروس کرونا می تواند باعث آریتمی (اختلال ریتم قلبی) شود که خود این آریتمی هم می تواند بسیار خطرناک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین علت مرگ در کرونایی ها چیست؟

بیشترین علت مرگ در کرونایی ها چیست؟