مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 02:502020-05-19اقتصادي

کوچری اناربار را زنده کرد


با باز شدن آب سد کوچری، رودخانه اناربار که در پایین دست سد قرار دارد و از شهرستان های خمین، محلات و دلیجان و سد 15 خرداد می گذرد، زنده شده است.

- ایسنا/مرکزی با باز شدن آب سد کوچری، رودخانه اناربار که در پایین دست سد قرار دارد و از شهرستان های خمین، محلات و دلیجان و سد 15 خرداد می گذرد، زنده شده است.

31 فروردین ماه گزارش تشنگی اناربار در هزارتوی حقابه کوچری بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت، گزارشی که کشاورزان و اهالی روستاهای مزاین، قیدو و جلماجرد در آن به باز نشدن آب سد کوچری و خشک شدن روخانه اناربار اعتراض داشتند و معتقد بودند با وجود پر آب شدن سد باید این آب باز شود، اما نه تنها دریچه های سد باز نمی شود بلکه کشاورزان گلپایگانی هم برداشتی بیش از حد مجاز از حقابه دارند و این امر باعث می شود که آب به پایین دست نرسد.

تهرانی فرماندار خمین نیز سهم و حقابه استان مرکزی از این سد را سالانه 40 میلیون مترمکعب دانست و اظهار کرد: در سال های گذشته به دلیل خشکسالی های بسیار، سد کوچری و سد گلپایگان به حد نصاب لازم جهت تامین آب شرب هم نرسیدند و شهرستان های ذینفع دچار خشکسالی شدند.

آنزمان پیگیری برای حقابه هم مقدور نبود و به کشاورزی ضربه وارد شد، اما در دو سال اخیر با افزایش بارندگی ها اولین اقدام ما درخواست حقابه زیست محیطی روستاهای پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچری اناربار را زنده کرد

کوچری اناربار را زنده کرد