مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 11:102020-05-19بين الملل

چین: پسر منتخب دالایی لاما فارغ التحصیل شده و شغل ثابت دارد


چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد، پسر بچه ای که 25 سال پیش بعد از انتخاب شدن از سوی دالایی لاما به عنوان دومین چهره رده بالای بودایی های تبت ناپدید شد، - چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد، پسر بچه ای که 25 سال پیش بعد از انتخاب شدن از سوی دالایی لاما به عنوان دومین چهره رده بالای بودایی های تبت ناپدید شد، هم اکنون یک فارغ التحصیل کالج و دارای شغلی ثابت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از زمانی که این پسربچه به نام گدهون چوئکیی نیاما در سن شش سالگی کمی بعد از معرفی شدن به عنوان پانچن لامای یازدهم به همراه خانواده اش ناپدید شد اطلاعات خیلی کمی درباره محل حضورش منتشر شده است.

چین که تبت را بخشی از خاک خود می داند، یک پسر دیگر به نام گیالتسن نوربو را برای این سمت معرفی کرده و گمان برده می شود که او تحت کنترل مستقیم دولت در خاک خود چین زندگی می کند و به ندرت در انظار عمومی ظاهر شده است.

او را عمدتا یک چهره سیاسی که تحت کنترل پکن قرار دارد می دانند و شهرتی در حد و اندازه دالایی لاما ندارد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، گدهون چوئکیی نیاما در زمان کودکی تحصیلات اجباری را به صورت رایگان طی کرده، در کنکور ورود به کالج قبول شده و هم اکنون دارای یک شغل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: پسر منتخب دالایی لاما فارغ التحصیل شده و شغل ثابت دارد

چین: پسر منتخب دالایی لاما فارغ التحصیل شده و شغل ثابت دارد