مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 09:502020-05-19پزشكي

ارتباط نزدیک ابتلا به سرطان مری و معده با مصرف مشروبات الکلی


کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف مشروبات الکلی ارتباط نزدیکی با سرطان مری، معده و کبد دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی کارشناس مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف مشروبات الکلی ارتباط نزدیکی با سرطان مری، معده و کبد دارد.

جمیله کوهی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تحریک مکرر دستگاه گوارش به علت مصرف مشروبات الکلی ارتباط نزدیکی با بیماری ها به ویژه سرطان کبد، مری و معده، زبان و دهان دارد.

وی سیروز کبدی را یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به مصرف بلند مدت مشروبات الکلی برشمرد و افزود: سیروز کبدی سبب از بین رفتن سلول های کبدی شده و بر روی عملکرد کبد در تصفیه خون تاثیر می گذارد که حتی باعث برگشت خون به کبد می شود.

کوهی با بیان این که از هر 10 نفر که به مدت طولانی مشروبات الکلی مصرف می کنند، یک نفر به سیروز کبدی مبتلا می شود، اظهارکرد: هر چه میزان الکل و مدت زمان مصرف آن بیشتر باشد کبد سریع تر دچار تخریب می شود.

وی توضیح داد: کبد چرب به تنهایی بیماری خطرناکی نبوده و در صورتی که نوشیدن بیش از حد الکل متوقف شود قابل بازگشت است، اما با وجود پیشرفت باعث ایجاد هپاتیت الکلی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط نزدیک ابتلا به سرطان مری و معده با مصرف مشروبات الکلی

ارتباط نزدیک ابتلا به سرطان مری و معده با مصرف مشروبات الکلی