مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 07:562020-05-19اقتصادي

اختصاص 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار لرستان به باغداری


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به شرایط زمین شناسی استان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه باغداری در اراضی شیبدار وجود دارد و در حال حاضر 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان به این امر اختصاص یافته اند.

- علیرضا احمدوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: توسعه کشت در اراضی شیب دار و احداث گلخانه در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی لرستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 65 هکتار گلخانه در استان در حال فعالیت است، افزود: همچنین 20 هکتار گلخانه نیز در استان در حال ساخت است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: با توجه به شرایط زمین شناسی استان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه باغداری در اراضی شیبدار وجود دارد و در حال حاضر 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان به این امر اختصاص یافته اند.

احمدوند با اشاره به اینکه در اراضی شیبدار درخت های گوناگونی کاشته می شود، تصریح کرد: انگور، بادام و پسته از محبوبترین کشت ها در این مناطق هستند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: طی چند سال گذشته در شهرستان های خرم آباد، پلدختر و چگنی  کشت درخت پسته آغاز شده به طوریکه در حال حاضر بیش از 300 هکتار باغ پسته در لرستان موجود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار لرستان به باغداری

اختصاص 4 هزار هکتار از اراضی شیبدار لرستان به باغداری