مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 05:102020-05-19سياسي

دادگاه تجارت تشکیل می شود


نمایندگان مجلس در مصوبه ای قوه قضاییه را موظف کردند ظرف مدت سه سال در کلیه حوزه های قضایی شهرستان های مرکز استان به تعداد کافی شعبه دادگاه تجارت تشکیل دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه) و در جریان بررسی جزییات لایحه تجارت ماده 481 این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن چنانچه شخصی با کارت بازرگانی خود به حساب دیگری فعالیت کند، با وی در پرداخت دیون، مالیات و عوارض مربوط مسؤولیت تضامنی دارد و هر دو به محرومیت از عضویت در اتاق بازرگانی و أخذ کارت بازرگانی به مدت دو سال محکوم می شوند؛ همچنین است اگر شخصی با أخذ وکالت از دارنده کارت بازرگانی یا با توسل به عناوین دیگر به حساب خود از این کارت استفاده کند.

این حکم در خصوص شخصی که با أخذ وکالت از تاجر یا با عناوین دیگر به حساب خود و به نام تاجر به یکی از اعمال موضوع ماده (480) اشتغال داشته باشد نیز مجرا است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است نسخه ای از هر نوع وکالت در خصوص کارت بازرگانی را به سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق بازرگانی مربوط ارسال کند.

در ماده 482 که به تصویب مجلس رسید، نیز آمده است: به منظور رسیدگی به دعاوی موضوع این فصل، قوه قضاییه موظف است ظرف مدت سه سال از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون در کلیه حوزه های قضایی شهرستان های مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه تجارت تشکیل می شود

دادگاه تجارت تشکیل می شود