مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399 ساعت 00:502020-05-18سياسي

تولید بومی مواد ضدعفونی کننده نانویی که تا 7 روز ماندگاری دارد


دبیرستاد توسعه زیست فناوری نانو، گفت: در مواجهه با کرونا این ستاد در تولید ماسک های N95، مواد ضدعفونی کننده نانو و دستگاه های تصفیه هوا که با تکنولوژی پلاسما محیط را ضدعفونی می کنند بسیار موفق عمل کرده است به طوری که در تولید ماسک ظرفیت صادرات این محصول را داریم.

- سعید سرکار دبیر ستاد توسعه زیست فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست  جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره فعالیت های این ستاد در مقابله با ویروس کرونا، گفت: در مواجهه با ویروس کرونا هر حوزه ای متناسب با فعالیتی که دارد وارد عرصه مقابله با کرونا شد که ستاد توسعه فناوری نانو هم با فناوری و قابلیت هایی که داشت سهم خوبی در این رابطه انجام داد.

  * تولید روزانه 250 هزار عدد ماسک N95 در کشور  وی افزود: تمرکز اصلی ستاد نانو روی ماسک های N95 بود که برای کادر درمان بسیار حیاتی بود.

در شروع فعالیت حدود 10 تا 20 هزار عدد ماسک در روز تولید می شد که جوابگوی کادر درمانی نبود؛ ولی با تلاش های بی وقفه ای که صورت گرفت خوشبختانه در بازه زمانی کوتاهی موفق شدیم ظرفیت تولید ماسک را به بیش از 250 هزار عدد در روز برسانیم.

  دبیرستاد توسعه زیست فناوری نانو با بیان اینکه جزو سازندگان دستگاه های نانو الیاف در ایران هستیم، گفت: ماسک های N95 مبتنی بر تکنولوژی نانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بومی مواد ضدعفونی کننده نانویی که تا 7 روز ماندگاری دارد

تولید بومی مواد ضدعفونی کننده نانویی که تا 7 روز ماندگاری دارد