مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 15:402020-05-18اقتصادي

کاهش 589 میلیون متر مکعب برداشت آب از چاه های خراسان رضوی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارش استان در سال گذشته 307 میلی متر بوده، در این راستا تعهد ما این بود که تلاش کنیم در طی دو سال از مجموع چهار هزار و 306 حلقه چاهی که اضافه برداشت داشته اند، - ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارش استان در سال گذشته 307 میلی متر بوده، در این راستا تعهد ما این بود که تلاش کنیم در طی دو سال از مجموع چهار هزار و 306 حلقه چاهی که اضافه برداشت داشته اند، تا 589 میلیون متر مکعب آب کمتری برداشت شود.

محمد علایی در جلسه ویدیو کنفرانس شورای اداری استان، در خصوص دستاوردهای طرح همیاران آب استان، اظهار کرد: استان ما سرزمین خشک و کم آبی محسوب می شود و میانگین بارش ها نسبت به میانگین بارش جهانی عدد بسیار اندکی است.

وی با بیان اینکه در استان با چند مساله جدی روبه رو هستیم که اولین آن بحث کم آبی است، عنوان کرد: نکته دوم این است که به علت تغییر آب و هوا میانگین بارش استان در طی سال های گذشته کم شده است.

خوشبختانه در طی سال های 97_ 98 و 98_ 99 سال های آبی بسیار پربارشی داشتیم که در طول سال آبی 97_98 پرآب ترین سال آبی در طی 50 سال اخیر بوده است.

علایی افزود: روند کاهش بارندگی ها و داده های جهانی متناسب با آن نشان می دهند که باید خود را برای خشکسالی ها آماده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 589 میلیون متر مکعب برداشت آب از چاه های خراسان رضوی

کاهش 589 میلیون متر مکعب برداشت آب از چاه های خراسان رضوی