مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 10:302020-05-18اقتصادي

نخستین تجربه آفت زدایی ویروسی در موزه های نصف جهان


رییس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: برای نخستین بار آفت زدایی ویروسی در موزه های استان اصفهان با َشیوه خاصی در حال انجام است.

- ساغر حمیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برآورد دقیقی از میزان خسارت شیوع کرونا بر موزه های استان اصفهان انجام نشده است، اظهار داشت: شیوع این بیماری باعث شد که زمان پیک سفرهای نوروزی را از دست بدهیم و این امر درآمدزایی موزه ها را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: از آنجا که فصل بهار، زمان مسافرت گردشگران خارجی به اصفهان است و با بازدید از موزه های استان اصفهان درآمد حاصل می شد، شیوع کرونا بر این بخش هم خسارتهایی وارد کرد.

رییس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به ضرر اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بر موزه داران بخش خصوصی و غیروابسته تصریح کرد: با بازگشایی موزه ها بر اساس دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی هنوز این بخش کم رونق است و امیدواریم با انجام سفر و حضور گردشگران موزه های استان اصفهان جانی دوباره خواهند گرفت.

گندزدایی و ضدعفونی اشیا در موزه ها وی بیان داشت: رعایت اصول بهداشتی برای پرسنل موزه و بازدیدکنندگان در اولویت برنامه ما قرار گرفته است؛ دستورالعمل های بهداشتی برای بناهای تاریخی و میراثی و موزه ها توسط پژوهشکده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین تجربه آفت زدایی ویروسی در موزه های نصف جهان

نخستین تجربه آفت زدایی ویروسی در موزه های نصف جهان