مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 08:562020-05-18فرهنگي

تشریح جزییات جشنواره «نقشا»/ خانواده ها را با شاهنامه آشتی دادیم


دبیر جشنواره نقالی و نمایشنامه خوانی «نقشا» با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد عنوان کرد هدف از برگزاری این جشنواره آشتی دادن مردم با شاهنامه و زنده نگاه داشتن خصلت گذشت و جوانمردی است.

- دبیر جشنواره نقالی و نمایشنامه خوانی نقشا با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد عنوان کرد هدف از برگزاری این جشنواره آشتی دادن مردم با شاهنامه و زنده نگاه داشتن خصلت گذشت و جوانمردی است.

مرشد محسن میرزاعلی دبیر جشنواره نقالی و شاهنامه خوانی نقشا درباره برگزاری این رویداد به خبرنگار مهر گفت: این جشنواره به همت دفتر تعزیه و آیین های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به صورت مجازی و در سطح ملی برگزار می شود.

من سال هاست که در زمینه نمایش های آیینی و سنتی فعال هستم و پدر و پدربزرگ و اجداد و نیاکانم در این زمینه حضور چشمگیری داشتند اما چون در سال های اخیر خودم در زمینه اجرای آثار آیینی تحقیق و پژوهش بسیاری داشتم می توانم به جرأت بگویم این جشنواره در نوع خودش بی نظیر است و حتی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی هم به این گستردگی به شاهنامه خوانی و نقالی توجه نداشته است.

وی ادامه داد: ما پیش از این جشنواره نقالان علوی را برگزار کردیم که تا کنون سه دوره از آن برپا شده است اما برای نخستین بار جشنواره ای با موضوع شاهنامه خوانی در سطح ملی و حتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح جزییات جشنواره «نقشا»/ خانواده ها را با شاهنامه آشتی دادیم

تشریح جزییات جشنواره «نقشا»/ خانواده ها را با شاهنامه آشتی دادیم