مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 08:102020-05-18اقتصادي

نخستین برداشت هلوی نوبرانه در میاندورود/ پیش بینی برداشت 70 هزار تن محصولات


رییس جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به وجود 3 هزار و 400 هکتاری باغات سیاه ریشه در این شهرستان گفت: نخستین برداشت هلو رقم داودی در روستای حلمسر آغاز شد اما پیش بینی ما این است، - سیداسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس مازندران با اشاره به سطح 3 هزار و 400 هکتاری باغات سیاه ریشه این شهرستان، گفت: نخستین برداشت هلو رقم داودی در روستای حلمسر آغاز شد.

وی افزود: در شهرستان میاندورود 3 هزار و 400 هکتار باغ سیاه ریشه شامل مرکباتی چون؛ هلو از ارقام داودی، 60 روزه، کرفت، آلبرتا و زعفرانی و شلیل از ارقام سایتینگ، رتاب و سیوی وجود دارد.

علوی تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال از این سطح 70 هزار تن محصول برداشت شود، ارقام پیش رس چون رقم داودی هلو به دلیل نوبرانه بودن قابلیت صادرات ندارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: صادرات محصولات در ارقام های میان رس و دیررس بهتر اتفاق می افتد، در سال جاری قیمت هر کیلو میوه هلو از 7 تا 10 هزار تومان بسته به میزان کیفیت محصول خواهد بود.

وی عنوان کرد: برداشت هلو وشلیل نیاز به هزینه کارگری زیادی دارد، چون نیاز به چین و برداشت با حساسیت دارد، میزان اشتغال در این بخش به ازای هر هکتار 80 نفر کارگر فصلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین برداشت هلوی نوبرانه در میاندورود/ پیش بینی برداشت 70 هزار تن محصولات

نخستین برداشت هلوی نوبرانه در میاندورود/ پیش بینی برداشت 70 هزار تن محصولات