مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 06:202020-05-18اجتماعي

شرکت بیش از 50 هزار نفر از کارآموزان استان همدان در آزمون های فنی وحرفه ای


مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان همدان گفت: در سال گذشته تعداد 54 هزار و 62 نفر در آزمون های مهارتی این اداره کل در سطح استان شرکت کردند.

- وهب مختاران در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال 98 تعداد 54 هزار و 62 نفر در آزمون های مهارتی این اداره کل در سطح استان شرکت کردند که از این تعداد 75 درصد موفق به کسب نمره قبولی و اخذ گواهینامه بین المللی مهارت شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: از این تعداد، 50 درصد در رشته های خدماتی و 50 درصد در رشته های فنی و کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه رشته های برگزار شده براساس استقبال و نیاز مخاطبان است، خاطرنشان کرد: برخی از رشته ها همچون خیاطی، کامپیوتر، حسابداری، آرایش و پیرایش و .

در آموزشگاه های آزاد برگزار می شود اما آزمون این رشته ها در مرکز فنی و حرفه ای برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ادامه داد: تعهد این مرکز در سال گذشته، 50 هزار نفر بود که خوشبختانه مازاد بر تعهد به ثبت رسیده، داوطلب جذب شده است.

وی بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای تنها مرجع رسمی آموزش های کوتاه مدت است که مدرک این نهاددارای اعتبار بین المللی است به طوریکه طبق مواد 6 و 13 قانون نظام صنفی در تاریخ 24 اسفند سال 82 مجلس شورای اسلامی، کارآموز می تواند از مدرک فنی و حرفه ای برای اخذ پروانه بهره ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت بیش از 50 هزار نفر از کارآموزان استان همدان در آزمون های فنی وحرفه ای

شرکت بیش از 50 هزار نفر از کارآموزان استان همدان در آزمون های فنی وحرفه ای