مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 06:152020-05-18سياسي

39 هزار و 554 شی تاریخی کشف و ضبط شده است


فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: در سال گذشته 39 هزار و 554 قلم شی تاریخی و همینطور 308 دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سردار امیر رحمت اللهی فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی، در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: همه ما باور داریم که میراث فرهنگی ارزشمندترین سرمایه فرهنگی است و این میراث هویت و پیشینه تاریخی کشور را معرفی می کند و ما وظایف متنوعی را در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی داریم.

وی گفت: مهمترین اولویت حفظ و نگهداری آثار تاریخی است و توسعه گردشگری هم با این مقوله ارتباط دارد.

فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی افزود: در رابطه با حفظ و نگهداری آثار تاریخی با مواردی مواجه می شویم که عناوین مجرمانه ای دارد و یگان حفاظت بر اساس قانون با آنها برخورد می کند.

سردار رحمت اللهی بیان داشت: مهمترین موضوعی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم حفاری غیرمجاز است و در این رابطه رویکردهای کیفری و غیر کیفری را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود:در راستای حفظ میراث فرهنگی طرح میراث بانان افتخاری را در دستور کار قرار داده ایم و دستورالعمل آن تهیه شده و توسط وزیر ابلاغ خواهد شد و با این طرح مشارکت پذیر مردم در جهت حفاظت از آثار تاریخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

39 هزار و 554 شی تاریخی کشف و ضبط شده است

39 هزار و 554 شی تاریخی کشف و ضبط شده است