مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 04:052020-05-18سياسي

تعیین عرصه و حریم «موشلان تپه»/ وجود گورستان تاریخی


معاون میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به استقرار هیئت پژوهشی در سایت «موشلان تپه» و تعیین عرصه و حریم، از وجود یک گورستان تاریخی در این محوطه خبر داد.

- کرج - معاون میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به استقرار هیئت پژوهشی در سایت موشلان تپه و تعیین عرصه و حریم، از وجود یک گورستان تاریخی در این محوطه خبر داد.

علیرضا دهقان مهرجردی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انجام عملیات پژوهشی در سایت موشلان تپه اسماعیل آباد واقع در شهرستان ساوجبلاغ، گفت: یک هیئت پژوهشی بیست روز است که در این محوطه تاریخی حضور دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به تعیین عرصه و حریم محوطه تاریخی موشلان تپه در حال انجام است تا مطالعات پژوهشی به طور جامع صورت گیرد، ادامه داد: بر اساس یافته های موجود این تپه یکی از سکونتگاه های پیش از تاریخ و مربوط به هزار پنجم قبل از میلاد مسیح است.

معاون میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه در محدوده موشلان تپه سکونت گاه هایی با قدمت هفت هزار ساله وجود دارد، گفت: در حین انجام مطالعات پژوهشی در این تپه باستانی به یافته های ارزشمندی دست یافته ایم که در آینده ای نزدیک ارائه می کنیم.

دهقان مهرجردی در بخش دیگری با اشاره به اینکه موشلان تپه و تپه ازبکی در یک راستا قرار دارند، افزود: فاصله این دو تپه از هم حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین عرصه و حریم «موشلان تپه»/ وجود گورستان تاریخی

تعیین عرصه و حریم «موشلان تپه»/ وجود گورستان تاریخی