مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 20:552020-05-17فرهنگي

کارگردانانی که اقتباس را کسر شأن می دانند


اکثر کارگردان های ما دوست دارند «کارگردان مؤلف» باشند به همین خاطر کسر شأن خود می دانند که بخواهند از کتابی نسخه برداری کنند.

- احمد دهقان می گوید: اکثر کارگردان های ما دوست دارند کارگردان مؤلف باشند به همین خاطر کسر شأن خود می دانند که بخواهند از کتابی نسخه برداری کنند.

نویسنده من قاتل پسرتان هستم ، داستان کوتاهی که فیلم پاداش سکوت مازیار میری براساس آن ساخته شده است در گفت وگو با ایسنا، از تجربه خود در نوشتن این داستان کوتاه که به ساخت فیلم منجر شده است گفت و بیان کرد: ارتباط نویسنده و ادبیات با سینما همواره تجربه خیلی خوبی بوده است و فکر می کنم این کار تجربه خوبی را بین دو طرف منتقل می کند.

به گمان من فیلم پاداش سکوت که برگرفته از داستان کوتاه من قاتل پسرتان هستم است هم حاصل ارتباط خوب کارگردان و نویسنده بوده و توانسته در دنیای تصویر دربیاید.

او سپس درباره وضعیت اقتباس ادبی در سینمای ایران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همه نویسندگان در دنیای غرب موقع نوشتن به آن توجه دارند، تصویری شدن کار است، مخصوصا در کشورهایی مثل آمریکا به تصویری نوشتن اهمیت زیادی می دهند.

یکی از امیدهای نویسندگان این است که کارشان روزی در قالب سینما عرضه و دیده شود، اما در کشور ما کمتر به این موضوع اهمیت داده شده و فضاهایی که نوشته شده کاملا ذهنی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگردانانی که اقتباس را کسر شأن می دانند

کارگردانانی که اقتباس را کسر شأن می دانند