مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 20:302020-05-17پزشكي

احتمال آلودگی مو به کرونا چقدر است؟


یک متخصص بیماری های پوست و مو با بیان اینکه احتمال آلودگی مو به ویروس کووید-19 کمتر از پوست بدن است، گفت: اگرچه رعایت بهداشت مو حائز اهمیت است، - یک متخصص بیماری های پوست و مو با بیان اینکه احتمال آلودگی مو به ویروس کووید-19 کمتر از پوست بدن است، گفت: اگرچه رعایت بهداشت مو حائز اهمیت است، اما مانند دست، امکان شستن هر لحظه ای آن وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید مسعود داوودی درباره نگرانی های مطرح شده مردم در سامانه 4030 درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی مو، گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نشده که کروناویروس طی چه مدت زمانی روی مو ماندگاری دارد، اما ممکن است روی پوست بدن به خصوص روی دست مدت زمانی مانده باشد و در آن فاصله به دهان، بینی، چشم و حتی گوش هم مالیده شود و باعث سرایت ویروس به فرد شود.

وی افزود: بر همین اساس است که بر استفاده از دستکش تاکید وجود دارد تا دست با چشم، دهان و بینی تماس نداشته باشد؛ چراکه ویروس می تواند روی دستکش هم تا مدت زمانی زنده بماند و در صورت تماس، به داخل بدن منتقل شود.

داوودی با بیان اینکه زمان ماندگاری ویروس روی مو که یک بافت مرده است، کمتر خواهد بود، گفت: اگرچه رعایت بهداشت مو حائز اهمیت است، اما مانند دست، امکان شستن هر لحظه ای آن وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال آلودگی مو به کرونا چقدر است؟

احتمال آلودگی مو به کرونا چقدر است؟