مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 10:452020-05-17پزشكي

ساخت یک حسگر شیمیایی جدید با پروتیین!


محققان دانشگاه ماساچوست آمهرست موفق به ساخت یک حسگر شیمیایی جدید بیوالکترونیک شده اند که برای رسیدن به حساسیت بالا از نانوسیم های پروتیینی استفاده می کند.

- محققان دانشگاه "ماساچوست آمهرست" موفق به ساخت یک حسگر شیمیایی جدید بیوالکترونیک شده اند که برای رسیدن به حساسیت بالا از نانوسیم های پروتیینی استفاده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایتک دیلی، گروهی از محققان دانشگاه ماساچوست آمهرست (Amherst) یک حسگر زیست الکترونیکی با عملکرد بالا ساخته اند.

مطالعه این گروه که در مجله NanoResearch منتشر شده است، نشان داد که آنها حسگرهای بیوالکترونیکی گاز آمونیاک ساخته اند که از حساس ترین حسگرهایی است که تاکنون ساخته شده است.

این حسگر از نانوسیم های پروتیینی رسانای بار الکتریکی بهره می برد که از باکتری Geobacter استفاده می کند تا مواد بیولوژیکی دستگاههای الکتریکی را فراهم کند.

بیش از 30 سال پیش درک لاولی نویسنده این مطالعه و میکروبیولوژیست ارشد دانشگاه آمهرست این باکتری را در گِل یک رودخانه کشف کرد.

این میکروب ها رشته های پروتیینی مانند مو را پرورش می دهند که به عنوان سیم در مقیاس نانو کار می کنند تا اقدامات لازم برای تغذیه خود و ارتباط با سایر باکتری ها را منتقل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک حسگر شیمیایی جدید با پروتیین!

ساخت یک حسگر شیمیایی جدید با پروتیین!