مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 10:352020-05-17اقتصادي

جمع آوری و نگهداری 120 هزار پیوندک گردو از سراسر کشور در همدان


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اختصاص 16 درصد سرشاخه کاری درختان گردو در این شهرستان در برنامه سال جاری خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اختصاص 16 درصد سرشاخه کاری درختان گردو در این شهرستان در برنامه سال جاری خبر داد.

حجت الله شهبازی شنبه 28 اردیبهشت در بازدید از طرح سرشاخه کاری درختان گردو در یکی از باغات سیدان شهرستان اسدآباد به همراه فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: استان همدان دارای 19 هزار و 300 هکتار باغات گردو بوده که در رابطه با میزان مساحت باغات گردو و تولید این محصول رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:در سال جاری در سند راهبردی استان میزان 100 هزار پیوندک گردو پیش بینی شده که در همین راستا با اهتمام استان 120 هزار پیوندک از سراسر کشور جمع آوری و در حال حاضر در سردخانه استان در حال نگهداری است.

شهبازی با بیان اینکه هم اکنون از 100 هزار برنامه پیوندک، 120 پیوندک درختان گردو در برنامه سال جاری افزایش یافته است، تصریح کرد:سرشاخه کاری درختان گردو با هدف پیشگیری از خسارت سرمازدگی به باغات گردو و افزایش دو برابری عملکرد در واحد سطح و نیز افزایش و یکنواختی کیفیت محصول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری و نگهداری 120 هزار پیوندک گردو از سراسر کشور در همدان

جمع آوری و نگهداری 120 هزار پیوندک گردو از سراسر کشور در همدان