مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 07:502020-05-17اجتماعي

زیارتگاه مقدس قوم یهود در همدان سالم است


آرامگاه «استر و مردخای» یکی از مهمترین بناهای تاریخی- زیارتی یهودیان در ایران است و از قدیمی ترین یادمان های مذهبی آنها به شمار می رود.

- ایسنا/همدان آرامگاه استر و مردخای یکی از مهمترین بناهای تاریخی- زیارتی یهودیان در ایران است و از قدیمی ترین یادمان های مذهبی آنها به شمار می رود.

این مکان مقدس یهودیان که در مرکز شهر همدان و در ابتدای خیابان دکتر شریعتی قرار دارد با 2500 سال قدمت، یکی از بناهای قابل احترام این قوم محسوب می شود که هر ساله پذیرای زائران کلیمی است.

بقعه استر و مردخای بنای چهارگوش آجری ساده ای است که گنبدی آجری بر فراز دارد و به سبک بناهای اسلامی با مصالح ساختمانی سنگ و آجر ساخته شده است، سبک معماری و شکل ظاهری اثر نشان می دهد ساختمان فعلی در قرن هفتم هجری قمری و زمان ایلخانان بر روی ساختمان قدیمی تری که احتمالاً متعلق به قرن سوم هجری بوده است، بنا شده باشد.

قسمت های مختلف این مقبره شامل مدخل ورودی، دهلیز، مقبره ایوان و شاه نشین است، ورودی این آرامگاه در کوتاه سنگی است که توسط کلون باز و بسته می شود و به علت ارتفاع کوتاه در، باید خمیده وارد آرامگاه شد.

در فضای مربع شکل مقبره ها، دو صندوق چوبی منبت کاری شده با نقوش زیبا و بدیع قرار دارد، در بالای قبر جنوبی که آن را به استر نسبت می دهند، صندوق منبت کاری نفیسی قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارتگاه مقدس قوم یهود در همدان سالم است

زیارتگاه مقدس قوم یهود در همدان سالم است