مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 07:352020-05-17اقتصادي

ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی گفت: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده ایم باغ یا پارک ائل گولی را در لیست بناهای ثبت جهانی قرار دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، ااحمد حمزه زاده امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز  با اشاره به مضرات کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: امروز 75 میلیون شغل در دنیا در خطر است و بیش از 30 هزار نفر در استان که در میراث فرهنگی فعالیت می کردند  کرونا با مشکلات متعددی روبه رو کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های بازسازی میراث فرهنگی در شهر تبریز ادامه داد: یکی از مرمت های مهم میراث فرهنگی مرمت 8 ماهه بازار ایکی قاپیلی بود که انجام پذیرفت.

حمزه زاده تصریح کرد: 95 درصد از عرصه ربع رشیدی آزاد شده و 5 درصد باقی مانده نیز امیدواریم تملک شود تا پس از اکتشاف و احیا به مردم تبریز ارائه شود.

 وجود برخی تناقض ها میان شهرداری و میراث فرهنگی  مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی وجود برخی تناقض ها میان شهرداری و میراث فرهنگی موجب سو استفاده افراد سودجو دانست و افزود: مطالعه بافت تاریخی شهر تبریز درحال انجام است تا مشکلات در این زمینه نیز برطرف شود.

وی با اشاره به 82 پروژه فعال در  حوزه سرمایه گذاری گفت: 25 پروژه از این تعداد در تبریز است و 5500 میلیارد تومان حج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود

ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود