مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 05:152020-05-17پزشكي

هشدار مدیر کل دامپزشکی یزد در مورد بیماری مهلک تب کریمه کنگو


مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: مردم برای مصون ماندن از بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از خرید گوشت های با کشتار غیر مجاز خودداری کنند.

- ایسنا/یزد مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: مردم برای مصون ماندن از بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از خرید گوشت های با کشتار غیر مجاز خودداری کنند.

دکتر علی فاتحی نیا در این باره گفت: این بیماری در دام های آلوده بدون علائم بالینی است ولی در انسان تا روز چهارم با علائم تب، سردرد، احساس سرما، خستگی، درد عضلانی، درد ناحیه پشت، درد مفاصل، درد بالای معده، قرمزی صورت وپرخونی ملتحمه و چشم هاست.

وی افزود: از روز چهارم به بعد علائم خونریزی شروع می شود که عبارت است از خونریزی های نقطه ای در مخاط دهان و پوست، خونریزی از لثه ها، بینی، معده، روده، رحم، زیر پوست ناحیه ساق پا و دست ها، خونریزی های غیر قابل کنترل در محل تزریقات ظاهر می شود.

این مسئول با بیان این که بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که بواسطه گزش کنه آلوده، همچنین از طریق تماس با گوشت، لاشه یا خون آلوده به انسان منتقل می شود، تاکید کرد: مردم برای مصون ماندن از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باید از خرید گوشت های کشتار غیربهداشتی و غیر مجاز جدا خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مدیر کل دامپزشکی یزد در مورد بیماری مهلک تب کریمه کنگو

هشدار مدیر کل دامپزشکی یزد در مورد بیماری مهلک تب کریمه کنگو