مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 06:202020-05-16سياسي

چرا اعضای شورای نگهبان درباره اصلاحیه قانون انتخابات موضع گیری کردند؟


قانون انتخابات موضوعی است که به طور کامل با شورای نگهبان مرتبط است و حتی اعضای شورا بیشتر از نمایندگان مجلس، - عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: قانون انتخابات موضوعی است که به طور کامل با شورای نگهبان مرتبط است و حتی اعضای شورا بیشتر از نمایندگان مجلس، درگیر مشکلات قانون و اجرای آن هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان طی یادداشتی در صفحه شخصی خود درباره اصلاح نظام انتخاباتی، نوشت: ابتدا باید میان نظر رسمی شورای نگهبان و نظر اعضای شورا تفکیک قائل شویم.

اعضای شورا ممکن است نسبت به موضوعات کشور نظری داشته باشند اما وقتی همان موضوع در جلسه شورا مطرح می شود، در تصمیم گیری جمعی نظری خلاف آن اعلام شود.

لذا نظر اعضای شورا، لزوما نظر شورا نیست.

وی با بیان اینکه در قانون هم منعی نشده که اعضای شورای نگهبان از اعلام نظر خود راجع به مسائل روز کشور و حتی مصوبات مجلس شورای اسلامی منع شده باشند، نوشت: ضمن اینکه بالاخره عضو شورای نگهبان هم شهروند این کشور است و مثل همه شهروندان عادی از حق بیان و اظهارنظر قانونی برخوردار است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: در عین حال ما در شورای نگهبان فقهای بزرگ و حقوقدان های معتبر و شناخته شده ای داریم که نسبت به موضوعات مختلف ممکن است نکاتی داشته باشند، نه از باب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اعضای شورای نگهبان درباره اصلاحیه قانون انتخابات موضع گیری کردند؟

چرا اعضای شورای نگهبان درباره اصلاحیه قانون انتخابات موضع گیری کردند؟