مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 ساعت 05:352020-05-16سياسي

نظام فعالیت حزبی را به رسمیت می شناسد/ احزاب حکمرانی حزبی را مطالبه کنند


متاسفانه هنوز احزاب ما به این صرافت نیفتاده اند که آسیب فعالیت حزبی در کشور چیست و کسی دنبال این نرفته که از قانونگذاران ارتباط و اتصال احزاب و حکمرانی حزبی را مطالبه کند.

- حسین قربانزاده عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره نسبت جمهوری اسلامی با احزاب و فعالیت حزبی، گفت: نسبت جمهوری اسلامی به موضوع حزب، نسبت جواز است، یعنی قانون اساسی و قانون احزاب سال 60 و سال 95 ثبت رسمی و فعالیت احزاب را به رسمیت شناخته است.

وی افزود: اساساً حزب بودن حزب و کارکرد اساسی آنکه در قانون احزاب سال 60 و سال 95 هم تکرار شده، رقابت در اداره کشور و کسب مشارکت در قدرت سیاسی است که این رقابت در اداره کشور و نقد قدرت و کسب مشارکت در قدرت سیاسی لازمه اش حکمرانی حزبی است.

اگر این رابطه قطع شود ما عملاً مجموعه ای از احزاب ثبت شده داریم که ظهور و بروز اندکی دارند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت خاطرنشان کرد: تا سال 96 ما 240 تشکل رسمی و ثبت شده داریم که به دلیل قطع بودن رابطه میان احزاب و حکمرانی حزبی بروز و ظهور بسیار اندک داشته اند.

اساساً حکمرانی حزبی یکی از الگوهای حکمرانی در کشورها و جوامع است و الگوهای دیگر هم وجود دارد، اما اگر ما مردم سالاری و دموکراسی را پذیرفتیم اقتضای این مردم سالاری و دموکراسی، حکمرانی حزبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام فعالیت حزبی را به رسمیت می شناسد/ احزاب حکمرانی حزبی را مطالبه کنند

نظام فعالیت حزبی را به رسمیت می شناسد/ احزاب حکمرانی حزبی را مطالبه کنند