مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 07:252020-05-14اجتماعي

مشاهده بیماری سفیدک انگور در برخی تاکستان های خراسان شمالی


محمد رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تاکستان هایی که در ارتفاعات است به علت سردی هوا و باز نشدن برگ ها هنوز این بیماری در تاک ها مشاهده نشده است.

وی از کشاورزان خواست تا در صورت مشاهده بیماری سم پاشی های لازم را داشته باشند و گفت: هم اکنون این مشکل نگران کننده و حاد نیست، اما باید کشاورزان آن را بسیار جدی بگیرند.

رضایی اظهار داشت: بیشتر تاکداران این استان توصیه های کارشناسان و صاحب نظران را جدی گرفتند و با مبارزه حفاظتی به موقع تاکستان ها را از بیماری سفیدک داخلی انگور نجات داده اند اما در صورت بروز بیماری باید سریع نسبت به سم پاشی اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه آلودگی اولیه قابل کنترل است افزود: این بیماری تحت تاثیر اقلیم است و در صورت بارانی شدن هوا شیوع پیدا می کند که در این صورت به تاکستان ها خسارت وارد می شود.

سالانه 185 هزار تن انگور در سطح 18 هزار و 520 هکتار استان تولید می شود که سهم آن در سبد اقتصاد کشاورزی این خطه 13 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا در سال 95 آفت سفیدک داخلی به 40 درصد تاکستان های خراسان شمالی خسارت وارد کرد که این میزان خسارت 810 میلیارد ریال برآورد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده بیماری سفیدک انگور در برخی تاکستان های خراسان شمالی

مشاهده بیماری سفیدک انگور در برخی تاکستان های خراسان شمالی