مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 05:202020-05-14اقتصادي

چه منابعی توانایی تامین کسری بودجه را دارند؟


یک کارشناس اقتصادی برای تامین کسری بودجه به دولت پیشنهاداتی همچون صرفه جویی در مصارف، استفاده از منابع مختلف و اخذ مالیات یا وام از بنگاه های بزرگ فرادولتی را مطرح کرد و گفت: - یک کارشناس اقتصادی برای تامین کسری بودجه به دولت پیشنهاداتی همچون صرفه جویی در مصارف، استفاده از منابع مختلف و اخذ مالیات یا وام از بنگاه های بزرگ فرادولتی را مطرح کرد و گفت: باید از تمام منابع داخلی برای تامین مخارج استفاده شود که این منابع در کشور موجود است.

  محمود جامساز در گفت وگو با ایسنا درباره کسری بودجه و چگونگی تامین آن، اظهار کرد: کسری بودجه سال جاری با سال های گذشته متفاوت است.

علت کسری بودجه 1399 این است که در لایحه آن پیش بینی های درآمدی براساس منطق درستی انجام نشده و بسیار خوش بینانه بوده است.

درآمدهای نفتی با وجود کاهش صادرات و قیمت آن و درآمدهای مالیاتی نمی توانند کسری بودجه را تامین کنند و فروش اوراق بدهی طبق میزانی که در بودجه برای آن درنظر گرفته شده هم کفاف کسری بودجه را نخواهد کرد.

وی ادامه داد: این درآمدهای ذکر شده تنها قادر هستند که هزینه های جاری دولت را تامین کنند.

فروش اوراق بدهی با توجه به تجربیات گذشته موفق نبوده و موفقیت آن هم به سود این اوراق و هم به اعتماد مردم بستگی دارد که بر اثر آن، تا چه حد این اوراق را خریداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه منابعی توانایی تامین کسری بودجه را دارند؟

چه منابعی توانایی تامین کسری بودجه را دارند؟