مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-05-13اقتصادي

آشیانه سازی کاکایی ها در جزایر سد شهید کاظمی بوکان‎


آوات بازیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جزایر کوچک و بزرگ سد شهید کاظمی این روزها به مکان اجتماع هزاران قطعه پرنده مختلف بخصوص پرندگان کاکایی از جمله کاکایی های صورتی، سرسیاه و ارمنی تبدیل شده است.

وی افزود: با شروع فصل زاد و ولد پرندگان بیش از چهار هزار کاکایی و پرندگانی از خانواره اردک سانان، باکلان ها، کشیم و دیگر پرندگان آبزی و کنارآبزی بر روی صخره های جزایر حاشیه این سد اقدام به آشیانه سازی، تخم گذاری و جوجه آوری کرده اند.

وی افزود: از مجموع پرندگانی که در جزایر سد بوکان لانه گزینی کرده اند افزون بر 90 درصد شامل انواع پرندگان کاکایی و 10 درصد دیگر را نیز پرندگان آبزی و کنارآبزی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد کاکایی ها در این منطقه از نوع ارمنی با بیش از یک هزار و 500 جفت است، اضافه کرد: کاکایی های ارمنی با توجه به بزرگی اندام و رفتار خشنی که از خود بروز می دهند، در سال های اخیر 2 جزیره از پنج جزیره سد شهید کاظمی را به خود اختصاص داده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان بیان کرد: کاکایی های سرسیاه نیز در لانه سازی و لانه گزینی بدون نظم بوده و دارای آشفتگی خاصی هستند که این امر باعث افزایش تلفات جوجه آنها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشیانه سازی کاکایی ها در جزایر سد شهید کاظمی بوکان‎

آشیانه سازی کاکایی ها در جزایر سد شهید کاظمی بوکان‎