مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 09:302020-05-13اقتصادي

تخصیص بودجه های کلان به ذوب آهن و خودروسازی علیرغم بهره وری پایین


بسیاری از مسئولان دولتی و مجلس تصور می کنند تنها راه ایجاد اشتغال، احداث واحدهای بزرگ پتروشیمی، ذوب آهن و خودروسازی است و این تصور اشتباه باعث تخصیص بودجه های کلان برای احداث واحدهای تولیدی متعددی شده که بهره وری پایینی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با وجود اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی فعال و موفق کشور با استفاده از حمایت های دولتی سرمایه گذاری و ساخته شده اند، اما برخی رویکردها، انگاره ها و پیش فرض های مردود درباره تولید در ذهنیت سیاست گذاران، مجریان و حتی کارآفرینان کشور وجود دارد که به ظاهر در جهت حمایت از تولید هستند اما عملاً در تولید و سرمایه گذاری اخلال ایجاد کرده و به نظر می رسد برای جهش تولید در ایران باید برخی ذهنیت ها و رویکردها متحول شوند.

برخی از این رویکردها عبارتند از:   تزریق پول و رانت میان مدعیان کارآفرینی به بهانه حمایت از تولید سیاست گذاران هنگام تعیین و تصویب تسهیلات و کمک های رانتی با هدف حمایت از تولیدکنندگان، معمولاً تصور می کنند یا فرض را بر این می گذارند که همه داوطلبان دریافت این کمک ها، کارآفرین یا تولیدکننده هستند.

اما شواهد موجود از میزان تسهیلات رانتی که برخلاف قرارداد، صرف امور دیگری شده و میزان بالای معوقات بانکی ناشی از این پدیده، مبین نادرست بودن این تصور س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص بودجه های کلان به ذوب آهن و خودروسازی علیرغم بهره وری پایین

تخصیص بودجه های کلان به ذوب آهن و خودروسازی علیرغم بهره وری پایین