مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 08:152020-05-13اجتماعي

آب سد البرز مازندران سرریز شد


شرکت آب منطقه ای مازندران روز چهارشنبه ضمن تایید سر ریز شدن آب سد البرز اعلام کرد که به منظور آزمایش و کنترل ابزار دقیق سد ،نگهداری و آزمایش دریچه های سد ، عملیات سرریز شدن سد البرز انجام شد.

بنابر این گزارش این سد تامین کننده آب 54 هزار هکتار اراضی کشاورزی و آب شرب 330 لیتر در ثانیه برای شهرهای گروه الف (بابل ، هادی شهر ، بابلسر و امیرکلا ) در منطقه لفور سوادکوه شمالی اجرایی شده است.

سد البرز در حد فاصل 2 رودخانه سیاهرود و بابلرود علاوه بر تامین آب کشاورزی و شرب منطقه در سال های اخیر نقش ارزنده ای در کنترل سیلاب داشته است.

آب سد شهید رجایی ساری به عنوان بزرگترین سد استان مازندران نیز فروردین سال جاری در اثر بارندگی های قابل توجه بالا دست و روان آب در رودخانه تجن سرریز شده بود.

سد شهید رجایی یکی از 10 سد مازندران است که در سال 77 به بهره برداری رسید و حدود 162 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و حدود 52 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با جمعیت 165 هزار نفر را از جمعیت 220 روستای منطقه تحت پوشش دارد.

بر اساس آمارو تحلیل هواشناسی مازندران رشد حدود 25درصدی میزان بارش باران طی سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل در مازندران با ثبت 862 میلی متر بارندگی ،شرایط ترسالی در همه نقاط استان حاکم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سد البرز مازندران سرریز شد

آب سد البرز مازندران سرریز شد