مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 07:402020-05-13اقتصادي

کسری بودجه 738 میلیارد دلاری آمریکا در ماه آوریل


دولت آمریکا شب گذشته گزارش داد افزایش شدید هزینه های دولتی به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا کسری بودجه این کشور در ماه آوریل رکورد 738 میلیارد دلار را بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته گزارش داد که کسری بودجه این کشور در ماه آوریل رکورد 738 میلیارد دلار را به ثبت رسانده است.

دلیل این افزایش شدید کسری بودجه در آمریکا، انفجار هزینه های دولت به خاطر شیوع ویروس کرونا از یک سو واز سوی دیگر کاهش شدید درآمدهای دولت به خاطر تعطیل شدن فعالیت های اقتصادی ناشی از سیاست های اعمال شده برای کنترل کرونا و خانه نشین کردن مردم، بوده است.

این وزارتخانه آمریکایی اعلام کرد آمار کسری بودجه ماه آوریل، نخستین نشانه هزینه کرد سنگین دولت آمریکا برای مقابله با تبعات شیوع کرونا است.

در ماه فوریه هم کسری بودجه آمریکا 235 میلیارد دلار بود.

تا چند روز پیش اکثر شهرها و ایالت های آمریکا شاهد اعمال فاصله گذاری اجتماعی شدید بوده و با هدف کنترل شیوع کرونا بسیاری از فعالیت های اقتصادی تعطیل شده بودند.

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا در باره آمار بالای کسری بودجه ماهانه در این کشور، گفت: این رقم ها واقعا سنگین هستند و من هرگز فکر نمی کردم که روزی شاهد چنین ارقام بالایی در کس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری بودجه 738 میلیارد دلاری آمریکا در ماه آوریل

کسری بودجه 738 میلیارد دلاری آمریکا در ماه آوریل